Yleinen sääntökysymysketju

View previous topic View next topic Go down

Yleinen sääntökysymysketju

Post by awenna on 25.05.15 3:02

Threadi kaikille pienille kysymyksille tai tarkennuksille säännöistä, joille ei viitsisi omaa threadiä tehdä.

Aloitan itse kysymymällä mikä tarkalleen on "turn"? Saattaa olla itsestäänselvä kysymys, mutta jotkut kortit ovat aiheuttaneet hämmenystä sillä ette niille olisi vaikea keksiä mitään käyttöä ellei niiden saama voima tai muu efekti jatkuisi myös vastustajan vuorolle asti. Esim Creeping Plaguen "Whenever any of your creatures becomes blocked this turn, it gets "slayer" until the end of the turn." (Olento saa Slayerin torjutuksi tulemisen jälkeen, joten siitä on hyötyä vain jos se saa erityisestä syystä hyökätä uudestaan (esim Fist of Forever), ellei tässä sanamuoto hämää ja Slayerin saa ennen torjumista)
avatar
awenna
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 39
Palautepisteet / Feedback Points : 1/1
Liittynyt / Join Date : 2015-05-19

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Tombazaar on 25.05.15 8:51

Elikkä normaali "turn" koostuu siis seuraavista asioista ja täsmälleen tässä järjestyksessä.

1. nosta kortti
2. lataa manaa
3. kutsu olentoja/loihdi loitsuja
4. hyökkää
5. päätä vuorosi

Kohdat 2-4 ovat vaihtoehtoisia ja niitä ei tarvitse välttämättä suorittaa, mutta tuo järjestys niiden tekemisen suhteen säilyy tästä huolimatta samana. Kohdan 5 jälkeen "turn" siis vaihtuu ja kaikki "until the end of the turn" kykyjen efektit päättyvät.

Creeping Plague antaa kaikille olennoillesi Slayerin VAIN jos ne tulevat blockatuksi tämän hetkisen vuoron loppuun mennessä. Eli jos hyökkäät olennoillasi ja niitä ei blockata, ei tuo Slayer kyky aktivoidu ollenkaan. Toimii lähinnä vain pelotteena, jos vastustajalla on isoja blockereita ja itselläsi pieniä olentoja.
avatar
Tombazaar
Valvoja
Valvoja

Viestejä / Messages : 280
Palautepisteet / Feedback Points : 24/24
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06
Paikkakunta / Location : Jyväskylä

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 25.05.15 10:52

Juurikin näin. Lisäselvennyksenä vielä Creeping Plagueen, että blokkaaminen tapahtuu ennen varsinaista taistelua, joten tästä syystä toinen olento sleiaantuu blokkausta seuraavan taistelun jälkeen.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by awenna on 25.05.15 12:07

Kiitoksia selvennyksestä! =)
avatar
awenna
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 39
Palautepisteet / Feedback Points : 1/1
Liittynyt / Join Date : 2015-05-19

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jokku on 25.12.15 20:42

Laitan tänne kysymyksiä sitä mukaa kun tulee. Tässä ekat.

Arc Binen kyky: Each of your light creatures may tap instead of attacking to use this creature's Tap ability (Choose one of your opponent's creatures in the battle zone and tap it)

Lähinnä mietittyttää tuo "instead of attacking" kohta. Jos olennolla on kutsumissairaus, voiko sillä silti hyödyntää tätä? Entä jos olio ei muuten voi hyökätä ("can't attack / can't attack players yms.)?

Petrova: When you put this creature into the battle zone, choose a race other than Mecha Del Sol. Each creature of that race gets +4000 power.

Säilyykö +4000 koko loppupelin ajan vai vain sen aikaa kun Petrova on kentällä? Loogista olisi jos vain sen aikaa, mutta toisaalta ei tarkalleen sanota niin.

Edit: Kiitos vastauksista, täsmälleen noin arvelinkin sen menevän, mutta en ollut enää varma kun vastustaja "oli toista mieltä" Very Happy


Last edited by Jokku on 30.12.15 18:26; edited 1 time in total
avatar
Jokku
Vasta-alkaja
Vasta-alkaja

Viestejä / Messages : 9
Liittynyt / Join Date : 2015-12-21
Paikkakunta / Location : Jyväskylä

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 25.12.15 21:28

Arc Binen kääntökyvyn voi käyttää vain olennoilla, jotka pystyvät hyökätä johonkin (siksi sanamuoto "instead of attacking" = hyökkäämisen sijaan). Eli jos olennolla, joka ei pysty hyökkäämään pelaajiin on olento hyökkäämiskohteenaan, voi sen kääntää kääntökyvyn aktivoisemiseksi (luonnollisesti tällä olennolla ei saa olla kutsumissairautta).

Petrovan voiman lisäys  (eli kyky) on aktiivinen niin kauan kuin se itse on kentällä.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jynkkymasiina69 on 14.02.16 18:47

Menikö chargerit yms ''put it in to your mana zone'' kortit käännettynä mana zonelle?
avatar
Jynkkymasiina69
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 90
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 2016-02-01
Ikä / Age : 22
Paikkakunta / Location : Pori

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 14.02.16 19:17

Pääsääntöisesti ne eivät mene käännettyinä paitsi, jos jokin kyky tai efekti saa kortit menemään mana-alueelle käännettynä. Esimerkiksi jos soulswappaat monivärisen olennon mana-alueelle, menee se sinne käännettynä, koska kortissa lukee niin.

TCG:ssä (DM-01 - DM-12) vain nuo moniväriset menevät käännettyinä mana-alueelle; OCG:ssa (JP DM-01 ->>) löytyy kortteja, jotka saavat vastustajan manaksi lisättävät kortit menemään mana-alueelle käännettynä.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jynkkymasiina69 on 14.02.16 19:40

2 essense elfiä kentällä, 4 slash chargeria kädessä. Mikään siis ei estä käyttämästä 4x slash charger - mighty shouter/propeller mutant/cetibols comboja?
avatar
Jynkkymasiina69
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 90
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 2016-02-01
Ikä / Age : 22
Paikkakunta / Location : Pori

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Zach Hartigan on 14.02.16 19:44

Mikäli niin herkullinen tilanne on kehkeytenyt, että sinulla on tosiaan kentällä kaksi Essencea ja manassa vaikkapa N ja D manat niin mikään ei estä sinua spämmimästä neljää Slash Chargeria putkeen.

En tuohon jälkimmäiseen comboiluun osaa sanoa mitään sillä idea ei avaudu?

_________________
Your Eyes are like a space. So bright and deep. I just want to drown in to em'...
avatar
Zach Hartigan
Valvoja
Valvoja

Viestejä / Messages : 1050
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jynkkymasiina69 on 14.02.16 20:11

Omasta pakasta tuhottuna?
avatar
Jynkkymasiina69
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 90
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 2016-02-01
Ikä / Age : 22
Paikkakunta / Location : Pori

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 14.02.16 20:14

Kesti hetken tajuta mikä tuossa oli takana, mutta sitten välähti: jos kortti laitetaan hautausmaalle pakasta, mana-alueelta, kädestä, kilvistä - eli kaikkialta muualta kuin kentältä - ei kortin katsota tuhoutuneen. Joskus kentältäkin laitetaan kortti suoraan hautausmaalle, jolloin se ei tuhoudu.. TCG:ssä ei ole sellaisia kortteja kuitenkaan.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jynkkymasiina69 on 14.02.16 20:27

Spoiler:
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Jynkkymasiina69
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 90
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 2016-02-01
Ikä / Age : 22
Paikkakunta / Location : Pori

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 14.02.16 22:02

Hahhaah, joskus tulee näitä niin sanottuja huonojakin uutisia. Tosin tuo voi olla myös monissa määrin myös hyvä asia Wink

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jynkkymasiina69 on 18.04.16 21:48

[You must be registered and logged in to see this image.]

Mihail, petrova, pulsar tree pakkaa olisin kasaamassa. Pitää vaan varmistaa, että pätikö tämä mihail myös vastustajaan?
avatar
Jynkkymasiina69
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 90
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 2016-02-01
Ikä / Age : 22
Paikkakunta / Location : Pori

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 18.04.16 21:58

Kyllä pätee, sillä ei nimenomaan osoiteta jomman kumman olentoihin.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Latepate64 on 07.08.16 13:20

Pelaajalla A on battle zonella täppääntynyt Gigaslug, ja pelaaja B hyökkää Metalwing Skyterrorilla sen kimppuun. Metalwingin kyky aktivoituu ja B kohdistaa sen Gigaslugiin, jolloin se tuhoutuu. Eikös tässä tapauksessa Metalwing jää täppääntyneenä battle zonelle?
avatar
Latepate64
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 23
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 2014-11-18

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 07.08.16 14:02

Joo toki, eipä ole syytä miksi se suoristuisi.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by C.C on 24.11.16 22:37

Diamond Cutter
This turn, ignore any effects that prevent your creatures from attacking your opponent. (For example, ignore summoning sickness and card effects that say "This creature can't attack" or "This creature can't attack players". Your creatures can't attack creatures this way.)

Tuo ei kuitenkaan käsittääkseni estä vastustajaa blokkaamasta kyseisiä hyökkäyksiä?

C.C
Vasta-alkaja
Vasta-alkaja

Viestejä / Messages : 7
Liittynyt / Join Date : 2015-01-10

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 24.11.16 22:42

Vastustaja voi vielä blokata olentosi käytettyäsi Diamond Cutterin.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jynkkymasiina69 on 17.01.17 3:08

Kachuan tap ability:lla kentälle laitetaan velyrika dragon, jolla etsitään bajula. Pystyykö tämän jälkeen bajulan heittämään velyrikan päälle? Wikin mukaan sain käsityksen, että pystyy:

Q. If you use Kachua's ability to take a dragon and put it into the battle zone, and immediately evolve the dragon, do you still have to destroy the creature?
A. No.

[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Jynkkymasiina69
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 90
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 2016-02-01
Ikä / Age : 22
Paikkakunta / Location : Pori

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 17.01.17 15:29

Wikin pitäisi olla oikeassa, joten näin pystyy tehdä. Mielenkiintoista kylläkin että sääntö näyttää poikkeavan siis hieman Gaial Kaiser, the Victoriousin samantyyppisestä tilanteesta:
"If you put Gaial Kaiser, the Victorious into the battle zone, and it links and awakens into Gaial Ore Dragon, the Vainglory in the same turn, Gaial Ore Dragon can attack untapped creatures that turn. (Combined with Gaial Ore Dragon's abilities, Gaial Ore Dragon would be able to attack and destroy all of the opponent's creatures.)"

Gaial Kaiser voi siis hyökätä kentälle laittamisvuorollaan ei-käännettyihin (suoristettuihin) kortteihin. Koska kyky voidaan siirtää toisellekin puolelle, tarkoittaa tämä että toinen puoli lasketaan samaksi olennoksi. Ehkä flipattavia kortteja kohdellaan eri tavalla.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jynkkymasiina69 on 18.01.17 1:31

Tää nyt ei tunnu mahdolliselta. Miksi miksi bajulan pystyisi laittamaan kentälle tap abilityn jälkeen?
avatar
Jynkkymasiina69
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 90
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 2016-02-01
Ikä / Age : 22
Paikkakunta / Location : Pori

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Zach Hartigan on 18.01.17 6:40

Tap abilityt lasketaan hyökkäyksiksi eli minusta Bajulaa ei voi kutsua enää. Tiedä sitten onko tässä joku poikkeus. Velyrikahan etsii Dragonin käteen. Ei kentälle.

_________________
Your Eyes are like a space. So bright and deep. I just want to drown in to em'...
avatar
Zach Hartigan
Valvoja
Valvoja

Viestejä / Messages : 1050
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by ELTP on 18.01.17 9:15

TCG:ssä tosiaan tuo on hankalaa; Kyrstronilla moinen sujunee helpoiten sen jotenkin uhraamalla joko hyökkäämällä tai jollakin kyvyllä (esim. Daidalos). OCG:ssa keinoja onkin jo aika liuta.

Itseäni selvästi kiinnosti tuo kehitetyn evo-olennon tuhoutumattomuus, vaikka kysyitkin evolvoinnista Very Happy

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1302
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Yleinen sääntökysymysketju

Post by Jynkkymasiina69 on 18.01.17 17:07

Mietein että miten helkkarissa sen bajulan tosiaan voi saada tapin jälkeen kentälle, mutta kryston taitaa tosiaan olla ainoa keino.
avatar
Jynkkymasiina69
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 90
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 2016-02-01
Ikä / Age : 22
Paikkakunta / Location : Pori

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum