Duel Mastersin viralliset kotisivut
TAKARA TOMY
Tapahtumat
Duel Masters Finlandin vuosikokous ja kaupunkitapahtuma

Tapahtuma järjestetään Tampereella Sampolan kirjaston neuvotteluhuoneessa lauantaina 24.2.2018 kello 11:00 - 17:00.
Tilaisuus on pääsymaksuton ja siihen on pääsy kaikille DM:stä kiinnostuneille. Tapahtuman aikana järjestetään kiinnostuksesta riippuen palkinnollinen draft-turnaus, ja luvassa on vaihtamista sekä pelailua.



Yleinen sääntökysymysketju

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Jynkkymasiina69 lähetetty 08.02.18 19:35

Mulla on ice vapor kentälle. Vastustajalla on kädessä vain yksi kortti, Crystal Memory. Vastustaja käyttää tämän spellin. Joutuuko hän luopumaan kortista jonka juuri etsi?

_________________
I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.

avatar
Jynkkymasiina69
Viheliäinen Sadanpäämies
Viheliäinen Sadanpäämies

Viestejä / Messages : 120
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 01.02.2016
Ikä / Age : 23
Paikkakunta / Location : Pori

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Latepate64 lähetetty 08.02.18 19:49

Wikin Trigger Ability -sivulla: "If a trigger ability occurs during another a spell or other trigger ability, it will until wait until they fully resolved." Eli sanoisin että joutuu luopumaan, koska Crystal Memory resolvataan ensimmäisenä ja sitten vasta Ice Vaporin trigger ability resolvataan, jolloin haettu kortti discardaantuu.
avatar
Latepate64
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 37
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 18.11.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Jynkkymasiina69 lähetetty 08.02.18 21:37

Näin itsekin olen tämän tulkinnut. Intialaiset ja romanialaiset pellet eivät vaan osaa pelata tätä spell control pakkojen tuhoajaa vastaan. Discardaavat ja burnaavat jo ennen kuin nostavat kortit esim energy streamin käytöstä.

_________________
I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.

avatar
Jynkkymasiina69
Viheliäinen Sadanpäämies
Viheliäinen Sadanpäämies

Viestejä / Messages : 120
Palautepisteet / Feedback Points : 2/2
Liittynyt / Join Date : 01.02.2016
Ikä / Age : 23
Paikkakunta / Location : Pori

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Sademasokisti lähetetty 13.02.18 13:04

Oliko nyt niin, että instead kortit menevät lähestulkoon aina tuohon kaksoiskorvautuvuuskategoriaan (double substitution rule)? Eli pohdin skenaariota jossa minulla on Mihail ja Pulsar Tree kentällä ja tuhoutuu kilpi:
a) ei tapahdu mitään, pulsar tree pysyy kentällä, eikä kilpi rikkoonnu
b) kilpi menee rikki, pulsar treetä ei voi tuhota ja sen kyky ei aktivoidu
c) Pulsar Tree menee hautausmaalle ja kilpi ei mene rikki

Käsittääkseni voi valita joko b) tai c) vaihtoehdon, eli Mihail ei periaatteessa vaikuta. Olenko oikeassa?

_________________
avatar
Sademasokisti
Muinainen Jättiläinen
Muinainen Jättiläinen

Viestejä / Messages : 140
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 05.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Latepate64 lähetetty 13.02.18 17:35

Wikin Instead -sivulla: "However, if two substitution abilities that say "instead" would take place at the same time, a double substitution effect will occur and the instead that would protect the subjected creature from a regular event will not occur."

Jos Pulsar Treen päättää tuhota kilven tuhoutumisen sijaan, niin samassa yhdeydessä ei voida ketjuttaa muita substituutiokykyjä jotka liittyvät Pulsar Treen tuhoutumiseen. Kuvaamassasi tapauksessa Mihail ei siis pysty pelastamaan Pulsar Treetä. Täten voi edetä mainitsemallasi c-vaihtoehdolla (jos siis haluaa käyttää Pulsar Treen substituutiokyvyn), tai sitten d) ei käytä Pulsar Treen substituutiokykyä ja kilpi rikkoontuu.
avatar
Latepate64
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 37
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 18.11.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Yleinen sääntökysymysketju

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa